previous arrow
next arrow
Slider

L’empresa comercialitza un buidador de càpsules de cafè que permet reciclar-les a casa sense haver de passar pel Punt Verd

En els últims anys assistim al que podria esdevenir un canvi en el paradigma del consum. A poc a poc entre els elements que valorem d’un producte, i que ens pot fer decantar per aquest un altre, és la seva relació amb el medi ambient. Amb això no ens referim únicament a què porti l’etiqueta “eco” o “verd” encastada a l’embalatge. Ens preocupem de quins materials s’han fet servir per la fabricació, on s’ha fabricat i, en especial, si es pot reciclar. Aquesta última preocupació és de la que neix Coffee Out, una startup de l’ecosistema de Barcelona Activa que ha desenvolupat un aparell per reciclar al complet les càpsules de cafè.

En Juan Estudillo, fundador de la startup, no és nou en el món dels negocis i menys del reciclatge. L’any 2014 va crear Sumics Parts, una empresa dedicada a proveir d’articles i recanvis als gestors de residu. La seva experiència professional i la passió pel cafè de tota la família Estudillo van ser els detonants perquè l’empresari es llancés a crear una segona empresa.

La millor opció: la senzillesa

“Fem servir molt la cafetera de càpsules a casa i ens vam adonar que reciclar-les era poc pràctic perquè s’ha d’anar a la botiga o al punt verd”, recorda Estudillo. El fundador estava convençut que en ser un procés farragós molts usuaris acabarien per no reciclar les càpsules i estava en el cert, ja que segons exposen a la seva web cada minut es tiren 13.500 càpsules de cafè a les escombraries. De manera que va començar la seva recerca per desenvolupar un producte amb una màxima al cap: la senzillesa.

Qui tingui un buidador de càpsules de Coffee Out només haurà d’introduir la càpsula utilitzada en el producte i pressionar la part superior d’aquest. Dins la càpsula es buidarà, deixant-nos llençar a les nostres pròpies escombraries la càpsula d’alumini per una banda i el cafè per una altra. I és molt important recalcar el fet que la càpsula haurà de ser d’alumini. “Amb les càpsules de plàstics és gairebé impossible deixar-les completament netes”, es lamenta el fundador i afegeix: “A més, l’alumini és un material que es pot reutilitzar de forma gairebé infinita”.

Això no implica que no hi hagi manera de reciclar el plàstic i Coffee Out n’és un exemple, ja que està fabricat amb plàstic reciclat. “El plàstic no és tot dolent com es creu, ho és si no es tracta ni es recicla com cal”, remarca Estudillo. D’aquesta manera vol oferir un producte coherent amb la màxima del mateix, reciclar més i millor.

L’emprenedor explica que “el nostre principal objectiu són les grans superfícies que venen tota mena de productes per a la llar”

A poc a poc cap a les llars

Com ja és habitual ens trobem davant d’una empresa que va veure truncats els seus plans per la crisi de la Covid-19. En el cas de Coffee Out es va endarrerir la seva producció. “Ho volíem tenir enllestit de cara al juny, però no va poder ser”, recorda Estudillo. Tot i això, el fundador ha continuat endavant amb el seu projecte i aquesta setmana estarà enllestida la primera tanda de Coffe Outs. Amb un preu que es mourà sobre els nou euros.

“El nostre principal objectiu són les grans superfícies que venen tota mena de productes per a la llar”, assegura Estudillo. No és l’únic objectiu que té clar, també sap que primer vol apostar pel mercat estatal i a llarg termini per l’Europeu.

Per Judit Pellicer / AMIC – AMIC – Redacció

Afegir comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *



Serveis Social Media Marketing, comunicació d'empreses i comerços. SEO SEM i Posicionament comercial
taberna los serrano

Som membres de l’A.M.I.C.

Per categories

Promociona el teu negoci

Utilitzem cookies per millorar els continguts de la web i afavorir la vostra experiència com a usuari. Si continueu navegant entendrem que accepteu la nostra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies
× Deixa'ns un missatge?