previous arrow
next arrow
Slider

El confinament va causar un increment de les situacions de violència de gènere (Font: Ajuntament )

Els serveis d’Igualtat de l’Ajuntament de Calafell van realitzar una mitjana d’1,4 actuacions diàries durant l’estat d’alarma per la pandèmia. En total, durant els 98 dies que va durar aquella situació, del 15 de març al 21 de juny, van fer-se un total de 138 intervencions, segons el balanç que se n’acaba de presentar.

D’aquells 98 dies, n’hi va haver 87 amb alguna actuació a càrrec del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD). El servei es va mantenir sempre operatiu, centrat especialment en casos urgents, en incidències conseqüència del confinament, i en la coordinació per les necessàries derivacions a altres serveis d’atenció sanitària, jurídica o psicològica. Es va atendre per correu electrònic i telèfon, dins de les excepcionals circumstàncies d’aquells moments.

Dels casos atesos, 16 eren nous i la resta, provinent de casos anteriors. 6 van ser per situacions d’emergència i 13 van requerir la intervenció de les forces de seguretat, bé els Mossos d’Esquadra, bé la Policia local. Es va intervenir en 19 casos de risc per a menors i en cinc de persones prostituïdes. 13 casos van ser per l’activació del Servei Telefònic d’Atenció i Protecció per a víctimes de la violència de gènere, dispositiu mòbil que permet a les víctimes entrar en contacte amb un centre atès per personal especialitzat.

Per tipologia, la major part d’actuacions van correspondre a violència masclista psicològica i econòmica, problemes de salut mental, necessitat urgent d’habitatge per violència masclista, incidències amb entregues de menors en règims de visites, problemes econòmics generals…

Segons explica Isabel Bou Bayona, presidenta de la comissió d’Igualtat i Drets de l’Ajuntament, “s’ha observat un increment dels incidents per violències de gènere, i un augment considerable d’incidents per violència domèstica: malalts mentals violents, violència de fills a pares…”. Afegeix: “La Covid-19 va aturar possibles ingressos en centres de salut mental”. I diu també: “Judicialment, no es resolien procediments que comporten conflicte, com custòdies, divorcis, atorgament del domicili…, perquè els jutjats van quedar en serveis mínims urgents”.

Cap incident homòfob

Durant el confinament no es va produir cap incident homòfob a Calafell. Tanmateix, el servei d’atenció integral als col·lectius LGTBI es va mantenir alerta i operatiu al 100%. La seva tasca va centrar-se a atendre consultes telefòniques i telemàtiques i a fer seguiment de casos de persones usuàries del servei. A més, es va continuar el treball per a la diagnosi LGTBI del municipi i la formació en línia sobre aspectes laborals, administratius i penals del servei.Finalment, es van organitzar dues campanyes, amb motiu del Dia de l’Orgull LGTBI i del Dia internacional contra la LGTBIfòbia.

Afegir comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Serveis Social Media Marketing, comunicació d'empreses i comerços. SEO SEM i Posicionament comercial
taberna los serrano

Som membres de l’A.M.I.C.

Per categories

Utilitzem cookies per millorar els continguts de la web i afavorir la vostra experiència com a usuari. Si continueu navegant entendrem que accepteu la nostra política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies
× Deixa'ns un missatge?